Pomoc

K čomu je elektronická schránka?

Elektronická schránka je určená na prijímanie úradných dokumentov zaslaných orgánmi verejnej správy. Elektronická schránka nahrádza bežný spôsob komunikácie s orgánmi verejnej moci listinnou formou. Pomocou elektronickej schránky je možné prijímať a reagovať na správy elektronicky.

Kto má povinnosť spravovať elektronickú schránku?

Jedná sa o fyzické osoby, právnické osoby, verejné inštitúcie a podnikateľov. Elektronické schránky sú zriadené na webe slovensko.sk

Ako je elektronická schránka zriadená?

O zriadenie elektronickej schránky netreba žiadať. Elektronická schránka je zriadená každému občanovi po dovŕšení 18 rokov.

Je nutné elektronickú schránku používať?

Podnikatelia majú povinnosť používať elektronickú schránku od 1.7.2017. Fyzické osoby si môžu a nemusia zriadiť elektronickú schránku.

Čo potrebujem na prihlásenie do elektronickej schránky?

Na prihlásenie do elektronickej schránky potrebujete občiansky preukaz s elektronickým čipom ( eID kartu ).  Občiansky preukaz potrebuje mať aktivovaný bezpečnostný kód (BOK) a je nutné mať čítačku kariet, aplikáciu na prihlasovanie spolu s ovládačmi k čítačke.

Najčastejšie problémy spojené s prihlásením do elektronickej schránky?

Na začiatok si je nutné prekontrolovať občiansky preukaz či má aktivovaný elektronický čip a bezpečnostný osobný kód. Ďalej preverte či softvér a ovládače spojené s eID klientom fungujú korektne. Ak ste neurobili žiadnu chybu spojenú s prihlásením do elektronickej stránky, potom v prípade akýchkoľvek problémov  kontaktujte linku pomoci 02/35 803 083.

Na čo slúži elektronická schránka?

Elektronická schránka slúži na prijímanie úradných dokumentov od orgánov verejnej správy elektronickou formou.

Čo sa stane, keď si aktivujem elektronickú schránku?

Po aktivácií elektronickej schránky budú orgány verejnej správy automaticky komunikovať s vami elektronicky, ale podania môžete posielať listinnou formou aj naďalej.

Je možné splnomocniť inú osobu na správu vašej elektronickej schránky?

V rámci nastavení elektronickej schránky je možné vytvoriť žiadosť na splnomocnenie používania schránky určenou osobou. Po schválení žiadosti je možné určiť rozsah oprávnení pre splnomocnenú osobu.

Je možné elektronickú schránku deaktivovať?

Fyzické osoby a podnikatelia majú možnosť si elektronickú schránku deaktivovať v časti „vytvorenie žiadosti“.

Je možné elektronickú schránku zrušiť?

Elektronickú schránku nie je možné zrušiť. Schránka bude zrušená iba v prípade smrti majiteľa.